نحوه حذف اینتاکد

نحوه حذف اینتاکد

در این مقاله میخواهیم صفر تا صد اینتاکد را بررسی کنیم و هرآنچه لازم است در مورد آن بدانید را به شما بگوییم. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه دریافت و ویرایش اینتاکد مالیاتی به دست آورید به صفحه اینتاکد چیست مراجعه کنید.

نحوه اصلاح اینتاکد مالیاتی

برای اصلاح اینتاکد در مرورگر اینترنتی خود به آدرس gov.tax.ir بروید و وارد میزخدمت عملیات الکترونیکی مالیاتی شوید.

قسمت پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک و سپس قسمت «ورود به ثبت نام» را کلیک کنید.

در اینجا می توانید با انتخاب نوع مودی به صورت حقیقی و ورود شماره ملی خود، روی ورود به ثبت نام کلیک کنید.

سپس وارد صفحه ای می شوید که همه پرونده های الکترونیکی مرتبط با شماره ملی شما نمایش داده می شود. در این صفحه پرونده مربوط به شخص حقیقی تان را که به صورت مشارکت انفرادی است انتخاب نموده و دکمه ورود به ثبت نام را کلیک نمایید.

پس از تایپ نام کاربری، کلمه عبور و کلمه امنیتی، دکمه ورود را می زنیم.

وقتی وارد صفحه پرونده الکترونیکی خود شدید در قسمت سمت چپ نیازمندیها مواردی که با قرمز نوشته شده است را بایستی تصحیح یا تکمیل نموده بر روی قسمت قرمز رنگ کلیک کنید.

وارد صفحه پرتال ثبت نام می شوید . در صورتی که قبلا اینتاکد خود را وارد کرده اید و نیاز به تصحیح دارد، به قسمت ویرایش اطلاعات ثبت نام بروید. در بخش لیست فعالیتها براساس اینتاکد، روی افزودن فعالیت جدید بزنید تا به صفحه ایجاد یا ویرایش فعالیتها بروید.

معرفی اینتاکد مالیاتی

برای هوشمند سازی مالیات کد مالیاتی ارائه شد. اینتاکد مالیاتی به مشاغل، شناسایی  و طبقه بندی آنان کمک می کند. هر واحد اقتصادی در کشور در واقع شناسه ای خاص دارد که توسط سازمان امور مالیاتی مشخص شده است.

سازمان مالیات برای هریک از فعالیت های اقتصادی و مشاغل  یک کد مالیاتی اختصاص می دهد که اینتاکد نامیده می شود. اینتاکد به شما این امکان را می دهد که تعریف دقیقی از فعالیت های خود برای سازمان مالیات داشته باشید. تخصیص اینتاکد مالیاتی برای مشاغل جهت افزایش دقت در طبقه بندی و تسهیل شدن امور مالیاتی آنان کاربرد دارد.

اینتاکد انواع مشاغل را به سه دسته تقسیم می کند: بخش تولید، بخش بازرگانی و بخش خدمات. این دسته بندی کمک می کند صاحبان کسب و کار به راحتی خود را در دسته مناسب قرار دهند و بستر تازه ای برای شناختن فعالیت های داخلی و خارجی یا واردات و صادرات ایجاد کنند. همچنین به گونه ای طراحی شده که امکان حمایت از تولیدات داخلی بهتر فراهم شده است. شرکت های بازرگانی علاوه بر اینتاکد مالیاتی برای انجام امور واردات و صادرات خود هم نیاز به کد اقتصادی دارند.

چه کسانی به اینتاکد نیاز دارند؟

تمام مودیان مالیاتی که باید در نظام مالیاتی ثبت نام کنند به اینتاکد احتیاج دارند. در واقع، تمامی مودیان مالیاتی باید فعالیت اقتصادی خود را در سامانه ثبت کرده و اینتاکد دریافت کنند. تمامی مشاغل باید اینتاکد مالیاتی داشته باشند تا معاملات خود را انجام دهند و در سازمان امور مالیاتی شناخته شوند. نظام مهندسی هم از این قاعده مستثنی نیست و لازم است مهندسین هم برای گرفتن اینتاکد مالیاتی اقدام کنند و مراحل پیش ثبت نام را طی کنند.

مهندسین ناظر باید اطلاعات هویتی خود را تکمیل کرده و در سامانه اینتاکد، فعالیت خود را ثبت کنند. مشاورین املاک باید در طول سال چهار بار اظهارنامه در اداره مالیات ثبت کنند و از این طریق ۹ درصد از کمیسیون دریافتی خود را از طریق سامانه پرداخت کنند.

یکی از مواردی که به آن مالیات تعلق میگیرد و در سال های اخیر توجه مردم را به خود جلب کرده است گردش مالی میباشد. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد نرخ مالیات گردش مالی به دست آورید مقاله فرمول گردش حساب را مطالعه کنید.

آشنایی با انواع کد مالیاتی در فعالیت‌های مالیاتی

افراد جامعه در مشاغل گوناگونی فعالیت می‌کنند. ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آید که آیا کد مالیاتی همه مشاغل به یک صورت است؟ یا باتوجه‌به فعالیتی که دارند، این کد نیز تغییر می‌کند؟ به‌طورکلی ۳ نوع دسته‌بندی مشاغل وجود دارد و هر فرد باید باتوجه‌به آن‌ها مطلع شود در کدام دسته قرار دارد؟

  • دسته تولید
  • دسته خدمات
  • دسته بازرگانی

آیا کد آیسیک در مالیات همان اینتاکد است؟

کد آیسیک (ISIC) نوعی طبقه بندی بین المللی بر مبنای نوع فعالیت مشاغل اقتصادی است؛ که مشخصات دقیق فعالیت اقتصادی را بیان می‌کند.

از آنجا که معرفی مشاغل با کمک کد آیسیک (ISIC) ابهاماتی برای سازمان مالیاتی به همراه داشت، این سازمان به منظور شناسایی کامل فعالیت‌های اقتصادی، اینتاکد مالیاتی را جهت استفاده در کشور معرفی نمود. به این ترتیب کد آیسیک (ISIC) همان اینتاکد نیست؛ اما اینتاکد به سادگی قابل انطباق با کد آیسیک است.

برای انجام فعالیت اقتصادی در نظام مالیاتی ایران دریافت اینتاکد مالیاتی کافی است.

ویژگی های اینتاکد مالیاتی

پس از دانستن جواب سوال اینتا کد چیست؟ و نحوه اخذ اینتا کد مالیاتی زمان آن رسیده است که بدانیم داشتن اینتاکد مالیاتی چه ویژگی هایی برای یاری ما در روند معاملات دارد. ویژگی های برتر اینتا کد مالیاتی را می توان در 4 دسته بندی کلی ذکر نمود، این ویژگی ها عبارتند از:

  • معاملاتی که با اینتاکد مالیاتی صورت می‌گیرند، توسط سازمان مالیاتی کشور شناخته می‌شوند.
  • اگر فعالیت جدیدی توسط سازمان امور مالیاتی شناسایی شود، می توان آن‌ها را به فعالیت‌های قبل اضافه نمود.
  • اگر حیطه فعالیت ما، فعالیت‌های بازرگانی باشد، طبقه بندی و کدگذاری باتوجه به تولیدات داخلی صورت می‌گیرد به بیان ساده تر می‌توانیم از سیاست‌های حمایتی کشور استفاده کنیم.
  • سازمان مالیات شرایطی را فراهم نموده است، که فعالیت‌های قدیمی بتوانند کدهای آیسیک را با کدهای اینتا تطبیق دهند.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

<<دریافت خدمات فیشیال صورت در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>

<<دریافت خدمات میکرونیدلینگ در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>