ده فست فود پر طرفدار دنیا

ده فست فود پر طرفدار دنیا

 در این مقاله قصد داریم شم را با فست فود های پرطرفدار آشنا کنیم، امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

امروزه فست فود ها در رقابت با یکدیگر هر روز غذاها و خوراکی های جالب تر و خوش مزه تری ارائه می کنند تا بتوانند مشتریان خود را راضیتمند نگه دارند و مشتریان بیش تری نیز جذب کنند. ما در اینجا اسن فست فود های خوشمزه را برایتان باز می کنیم. بهتر است پیش از مطالعه این مقاله، از صفحه فست فود چیست دیدن کنید.

اگر میخواهید از طریق راه اندازی فست فود کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم آموزش فست فود آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

مطالبی که در این صفحه خواهید خواند:

  1. غذاهای فست فودی پرطرفدار
  2. خوشمزه ترین فست فود دنیا
  3. ده فست فود پرطرفدار دنیا
  4. لیست غذاهای فست فود خانگی
  5. جدید ترین فست فود های دنیا
  6. غذا های فست فودی رژیمی
  7. لیست غذاهای فست فودی
  8. خوشمزه ترین فست فود ایران

غذاهای فست فودی پرطرفدار

هات داگ

سوسیس پخته شده در یک نان برش خورده (نان باگت) و با طعم دهنده هایی مثل خردل، کچاپ، پیاز، سس مایونز، طعم و مزه میگیرد، در کنار پنیر و چیلی تهیه می شود. هات داگ هم از آن دسته فست فود های آمریکایی است که به خاطر نان و سوسیس بلندی که با سُس کچاپ یا خردل تزئین شده، شناخته می شود. قیمت اندک و سهولت خوردن ساندویچ هات داگ از جمله دلایل محبوبیت آن است.

سیب زمینی سرخ شده

توسط بلژیکی ها اختراع شده، از قرن ۱۷ یا ۱۸ در بین مردم این غذا محبوب است.

سیب زمینی سرخ کرده یکی از غذاهای محبوب در کل دنیا شناخته می شود. سیب زمینی سرخ کرده نیز به طور مستقل در کنار نوشابه ترکیبی ایده آل است و هم در کنار همبرگر و ساندویچ های مختلف سرو می شود. سیب زمینی سرخ کرده از خلال‌های سیب زمینی که به شکل نوارهای باریک درآمده اند درست می شود و در سطح جهان از محبوبیت بالایی برخورددار است. این غذا یکی از لذیذترین اسنک هایی محسوب می شود که در طول تاریخ وجود داشته و همیشه هم مورد توجه مردم بوده است.

اسم فست فود های معروف

در این بخش اسم فست فود های معروف و اسم فست فود های خوشمزه را برای شما عزیزان قرار داده ایم، همچنین میتوانید فست فود های پرطرفدار را نیز در این بخش مشاهده نمایید.

وافل سیب زمینی سرخ کرده
وافل سیب زمینی سرخ کرده

وافل سیب زمینی سرخ کرده

وافل سیب زمینی سرخ کرده یکی از فست فود های پر طرفدار می باشد که تمامی رستوران های فست فودی آن را به مشتریان خود ارائه میدهند.

دبل برگر

همانطور که بالا تر نیز گفته شد تمامی برگر ها با هر طعم و مزه ای که باشند بین تمامی مردمان کشور های مختلف محبوب و جزء فست فود های پرطرفدار به حساب می آیند.

ساندویچ مرغ
ساندویچ مرغ

ساندویچ مرغ

این نوع فست فود نیز یکی دیگر از فست فود های پرطرفدار در سراسر جهان می باشد که همواره جایگاه خود را در قلب عاشقان فست فود حفظ کرده است.

اسم فست فود امریکایی

در این بخش اسم فست فود امریکایی را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

  • چیلی
  • استیک سرخ کرده گوشت مرغ
  • اسمورس
  • کره بادام زمینی
  • کران بری
  • میت لوف
  • BBQ

میتوان گفت یکی از فست فود های پرطرفدار آمریکایی کوردن بلو می باشد، غذایی اروپایی به صورت گوشت پیچیده شده در پنیر است. کوردون بلو در زبان فرانسه به معنای روبان آبی است اما در آشپزی به گوشتی گفته می‌شود که میان آن ژامبون و پنیر قرار می‌دهند و سرخ می‌کنند و معمولاً با سس سرو می‌شود.

کوردون بلو در اصل نوعی شنیتسل است که داخل آن را با پنیر زرد و کالباس پر می‌کنند که هم با گوشت قرمز و هم با گوشت مرغ تهیه می‌شود. این غذا به صورت غوطه‌ور در روغن باید سرخ شود که کاملاً مغزپخت شود. محتویات کوردون بلوی آماده فروشگاهی معمولاً عبارت است از سینه مرغ، آب، نمک، ادویه، آرد سوخاری، پنیر گودا، ژامبون گوشت، نشاسته، صمغ گیاهی، کازئینات سدیم.

اسامی فست فود های ترکیه

در این بخش میتوانید اسامی فست فود های ترکیه و فست فود های پرطرفدار در کشور ترکیه را مشاهده نمایید.

اولین فست فود در لیست پر طرفدار های ترکیه، لهمجون می باشد.

لهمجون
لهمجون
  • پیده
  • دنر
  • یوفکا
  • سیمیت
  • مانتی
  • اسکندر کباب

انواع غذاهای فست فودی

در این بخش انواع غذاهای فست فودی با طرز تهیه آن ها را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

همبرگر مرغ

برای پخت همبرگر مرغ ابتدا فیله مرغ را با طعم دهنده ها مزه دار کرده و در فر قرار دهید، برای سرو این ساندویچ می‌توانید از پیاز حلقه حلقه شده و یا پیاز سوخاری استفاده نمایید.

شاورما
شاورما

شاورما

کباب کردن عمودی یک سیخ مملو از تکه‌های گوشت انباشته شده و بریدن به صورت تراشه‌ی نازک از رویه‌ی آن به محض پخته شدن، برای اولین بار در قرن ۱۹ میلادی در امپراتوری عثمانی ابداع شد؛ در آن‌جا به دونر کباب معروف است.

شاورما همانند gyros یونانی از آن نشأت گرفته شده است.شاورما توسط مسیحیان لبنانی که در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ به آمریکای مرکزی مهاجرت کردند، وارد مکزیک شد، که در آن‌جا به Al pastor معروف است.

انواع فست فود ایرانی

در ایران نیز فست فود یکی از پر طرفدار ترین غذا ها می باشد، در اینجا برای شما عزیزان اسم فست فود های خوشمزه ایرانی را قرار داده ایم.

میتوان گفت خوشمزه ترین فست فود ایران، فلافل می باشد، همانطور که بالاتر نیز گفته شد ، فلافل فست فود سالم، مخصوص و پرطرفدار ترین فست فود خاورمیانه است که ریشه در فرهنگ کشور مصر دارد. هرچند دستور پخت این غذا کمی در کشورهای مختلف این منطقه مختلف است، با این وجود این تفاوت باعث نمی شود که در لیست خوشمزه ترین فست فود های دنیا قرار نگیرد. دیگر انواع فست فود ایرانی را میتوانید در بخش زیر مشاهده نمایید:

  • قارچ شکم پر با گوشت و سوسیس
  • بوریتوی مکزیکی
  • کوکوی سیب زمینی با سوسیس

پیشنهاد میکنیم مقاله پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را حتما مطالعه نمایید.

انواع غذای فست فودی باکلاس

همبرگر

همبرگر دارای انواع متفاوتی دارد. یک نوع ساندویچ است که دارای یک یا چند تکه گوشت است که بین دو یا چند نان بریده شده قرار گرفته و با چاشنی ها تزئین شده است.

پیتزا

یک نان صاف که با سس گوجه فرنگی، پنیر و چاشنی های مختلف پر شده است و درون فر قرار می گیرند. پیتزا غذایی مدرن که در ایتالیا اختراع شده و در سراسر جهان محبوب است. مشهور ترین دستور پخت ایتالیایی امروزه به یکی از محبوب ترین و فست فود های پرطرفدار دنیا تبدیل شده است.

ساندویچ

یک نوع غذا که در آن غذا را در دو یا چند تکه نان قرار می دهند. ساندویچ یکی از فست فود های پرطرفدار دنیاست که انواع مختلفی دارد. ترکیبات مواد در دنیای ساندویچ ها هیچ محدودیتی ندارد. به‌طور سنتی، برای تهیه‌ ساندویچ از نان، ژامبون و پنیر استفاده می شد، اما این روزها محتویات ساندویچ‌ها بسیار متنوع شده‌اند.

چیز برگر

همان همبرگر است با یک برش از پنیر ذوب شده ولی بدلیل استقبال زیاد افراد به لیست محبوب ترین ها دست یافته است.

مرغ سوخاری
مرغ سوخاری

مرغ سوخاری

مرغ سوخاری جای خود را میان فست فود های پرطرفدار دنیا باز کرده است. این روزها در رستوران‌ ها، فودکورت‌ ها و فست فود ها می توان به وفور شاهد مشتریانی بود که جعبه های مرغ سوخاری را در دست دارند.

این غذا که به عنوان بشقاب اصلی در منوی رستوران های چینی استفاده می گردد با ورود به قاره ی آمریکا تا حدی تغییر کاربری داده است و تبدیل به یک پیش غذا شده است. یکی از رسم و رسومات چینی ها این است که این غذا را در مراسم هایی مانند جشن عروسی ها سرو کنند.

پاستا

پاستا که به کشور ایتالیا بر می گردد نیز جز فست فود های پرطرفدار و محبوب افراد است. پاستا انواع مختلفی مانند پاستا چیکن آلفردو و پاستا بیف آلفردو و انواع متفاوتی دارد.

پیشنهاد میشود: قدیمی ترین غذای ایرانی

خوشمزه ترین فست فود دنیا

خوشمزه ترین فست فود های دنیا

آمریکا به عنوان قطب صنعت فست فود در دنیا شناخته می شود و روزانه ۸۴ میلیون بزرگسال از فست فود استفاده می کنند. این عدد بزرگ است که باعث می شود به ایالات متحده لقب قطب صنعت فست فود داده شود. اما در گذر زمان آیتم های زیادی به منوهای فست فود اضافه شده و پس از مدتی حذف شده اند اما در بعضی موارد بودند آیتم هایی که به منو اضافه شده و دیگر از آن خارج نشده اند مثل Whooper برگر کینگ و یا سیب زمینی سرخ کرده مک. این فست فود ها در طول این سال ها تغییرات جزیی داشته اند اما مردم همچنان آن ها را دوست دارند. قدمت بعضی از این موارد به بیش از ۴۰ سال میرسد.

 در ادامه به بررسی چند مورد از این آیتم ها می پردازیم.

سیب زمینی سرخ شده وافلی در Chick- Fil- A

آیا فیلم “اسکات پیلگریم در برابر دنیا” را دیده اید؟ این فیلم در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و داستان یک پسربچه ۲۲ ساله در تورنتو را روایت می کند که همراه با دوستانش یک گروه موسیقی راه اندازی کرده است. در گوشه ای از این فیلم اسکات (پسر ۲۲ ساله) به معشوقعش می گوید که اگر می توانست راهی پیدا می یافت تا برای همیشه بتواند بدون توقف نان سیر بخورد. این مورد درباره سیب زمینی سرخ شده وافلی Chick- Fil- A صدق می کند. این سیب زمینی از سال ۱۹۸۵ که معرفی شد تا به امروز هم چنان در رستوران های Chick- Fil- A وجود دارد.

دابل دابل در فست فود In-n- Out

به همراه تکه های بزرگ کاهو، گوجه فرنگی، پیاز بزرگ، این برگر در سال ۱۹۶۳ معرفی شده است. و هم چنان طرفدار دارد.

اما این تمام ماجرا در فست فود In- N- Out نیست. بلکه یکی از مواردی که بسیار پرطرفدار است غذایی به نام Animal Style است. این یک برگر با خردل سرخ شده در هر تکه گوشت، به علاوه ترشی، پیاز کبابی خرد شده و سس معروف In-N-Out است.

که به همراه یک سیب زمینی Animal Style که آن هم همان سیب زمینی سرخ کرده کلاسیک آن ها است که با سس معروف، یک تکه پنیر ذوب شده و پیاز کبابی خرد شده درست می شود.

معروف و همیشگی، سیب زمینی سرخ کرده مکدونالد

سیب زمینی ساده اما بسیار پرطرفدار و محبوبی است. طعم و مزه این سیب زمینی بسیار متفاوت تر از بقیه سیب زمینی هاست و به همین دلیل است که هم چنان در بالاترین رتبه فروش محصولات فست فود مکدونالدز قرار دارد. این سیب زمینی در سال ۱۹۴۹ معرفی شد و شاید از قدیمی ترین موارد این لیست باشد.

یکی از حقایق جالب درباره سیب زمینی ها این است که آن ها را قبل از اینکه منجمد کنند تا به شعبه ها بفرستند به مدت ۱ دقیقه سرخشان می کنند.

ساندویچ مرغ Chick- Fil- A

این ساندویچ مرغ یک طعم بی نظیر از ترکیب ترشی و تندی را برای شما فراهم می آورد. ترکیبات مرغ بدون استخوان تند شده، نان کره مال شده، پودر سیر و سس مخصوص خود رستوران می تواند تجربه ای تازه برای شما باشد.

این ساندویچ در سال ۱۹۶۴ به بازار عرضه شد و هم چنان پس از Double Double و Animal Style از پرطرفدارترین غذاهای فست فود Chick- Fil- A به شمار می رود.

ده فست فود پر طرفدار دنیا

۱_ ناگت مرغ

این فست فود محبوب جای خود را در منوی رستوران های بسیاری از کشورهای جهان باز کرده است و از محبوبیت زیادی برخوردار است. در ابتدا، ناگت مرغ توسط یک پروفسور علوم تغذیه در ایالات متحده آمریکا تهیه می شد. دستور پخت اولیه دچار اشکالاتی بود که مدتی زمان برد تا آن ها را حل کنند و ناگت های مرغ به شکلی در آیند که امروزه می توانید آن ها را به صورت داغ در رستوران ها سفارش دهید، و یا به صورت یخ زده از فروشگاه تهیه کنید و خودتان آن را سرخ کنید. در آخر هم نیاز نیست مدام از خودتان بپرسید که چگونه فست فود را سالم کنیم؟ زیرا ناگت مرغ به خودی خود سالم و مفید است.

۲_ همبرگرهای مخصوص

زادگاه اصلی این فست فود که یکی از محبوب ترین اعضای لیست خوشمزه ترین فست فود های جهان می باشد به صورت دقیق مشخص نیست. معمولا متفاوت است که یا ایالات متحده آمریکا و یا آلمان صاحب اصلی این دستور پخت هستند. ایده اولیه این ساندویچ از جایی آمد که مردم نیاز داشتند غذای خود را به صورتی که حمل آن سخت نباشد به مدرسه، دانشگاه یا محل کار خود ببرند. از آن جایی که این غذا باید انرژی مساوی با یک وعده ی غذایی کامل را فراهم می کرد باید از مواد غذایی پر انرژی تری مانند گوشت و مرغ در آن استفاده کرد؛ هر چند که در دسته همبرگر ها، انواع همبرگر رژیمی نیز وجود دارد.

تاکو
تاکو

۳_ تاکو

این غذای سنتی مکزیکی هم اکنون جای خود را در میان رستوران های فست فود آمریکا و دیگر کشورها نیز باز کرده است. تاریخچه این غذا مربوط به زمانی می شود که اسپانیایی ها وارد خاک مکزیک شدند و متوجه شدند که برخی از محلی های یکی از مناطق مکزیک، نان های مخصوصی را با گوشت ماهی پر می کنند و میل می کنند. البته امروزه دستور پخت تاکو تنها محدود به ماهی نیست و آن را با عنوان گوشت و سبزیجات نیز پر می کنند.

۴_ مرغ سوخاری

این غذا که به عنوان بشقاب اصلی در منوی رستوران های چینی استفاده می گردد با ورود به قاره ی آمریکا تا حدی تغییر کرده است و تبدیل به یک پیش غذا شده است. یکی از رسم و رسومات چینی ها این است که این غذا را در مراسم هایی مانند جشن عروسی ها سرو کنند.

۵_ کیک برنجی سوخاری

کیک برنجی یکی از مواد غذایی معروف کره ای است که در بسیاری از بشقاب های سنتی این کشور دیده می شود. در حالت عادی و سنتی، از کیک برنجی در سوپ ها و نودل ها استفاده می شود. با گذشت زمان استفاده از این ماده ی غذایی گسترده تر شده است و آن را به صورت سوخاری نیز میل می نمایند.

۶_ فلافل

مطمئنا بسیاری از شما این اسم را شنیده اید. فلافل فست فود سالم، مخصوص و پرطرفدار ترین فست فود خاورمیانه است که ریشه در فرهنگ کشور مصر دارد. هرچند دستور پخت این غذا کمی در کشورهای مختلف این منطقه مختلف است، با این وجود این تفاوت باعث نمی شود که در لیست خوشمزه ترین فست فود های دنیا قرار نگیرد. به طور مثال، برخی از کشور ها آن را در نان پیتا، و سایرین آن را در نان باگت سرو می کنند. اهمیت این غذا در این بود که در پخت آن در گوشت مورد استفاده قرار نمی گیرد و این موضوع در زمان جنگ، قحطی یا فقر مردم نکته ی بسیار مهمی به شمار می رفت.

۷_ چیبورکی

این غذا که به پیراشکی و بورک های امروزی شبیه است، در اصل متعلق به روسیه است. البته شهرت این غذا از مرز های روسیه فراتر رفته است و به ترکیه، ایران، اوکراین و سایر مناطق آسیای مرکزی نیز رسیده است و یکی از غذاهای خیابانی مشهور این نواحی به حساب می آید.

۸_ خورش کاری

این غذا در سال های ۱۸۶۸ تا ۱۹۱۲ توسط انگلیسی ها از کشور هند وارد ژاپن شد. با گذشت زمان، ژاپنی ها با اضافه کردن مواد غذایی مختلف و تغییر دستور پخت این غذا، آن را به یکی از معروف ترین فست فود های ژاپنی تبدیل کرد. این غذا به دلیل آسان بودن و طعم خوب آن تبدیل به یکی از خوشمزه ترین فست فود های دنیا شده است.

۹_ کتی پیچ

یکی از مشهورترین غذاهای خیابانی هندی که ممکن است با سایر غذاهای شبیه به پیراشکی اشتباه گرفته شود کتی پیچ یا کتی رول است. در اصل این غذا کبابی بود که در نان پیچیده شده است. با گذشت زمان و مشهور بودن ایده ی این غذا، بسیاری از کشورها از آن تقلید کردند و آن را به یکی از خوشمزه ترین فست فود های جهان مبدل کردند.

لیست غذاهای فست فود خانگی

۱ ) سالاد پاستا و سوسیس

برای آماده کردن این سالاد ابتدا باید یک بسته ۵۰۰ گرمی پاستای فرمی را به روش معمول در آب جوش بریزید و وقتی نرم شد آن را در آبکش بریزید. دیگر مواد مورد استفاده در این سالاد عبارتند از دو و نیم پیمانه سوسیس پخته خرد یا ورقه شده، یک و نیم پیمانه خیار شور ریز شده، ۱ پیمانه ذرت پخته یا کنسروی، ۱ پیمانه زیتون حلقه شده و سه چهارم پیمانه جعفری خرد شده است.

۲ ) قارچ شکم پر با گوشت و سوسیس

یک عدد پیاز را ریز خرد کنید و در تابه‌ای با روغن تفت دهید. ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را هم با کمی زردچوبه، نمک، فلفل به آن افزوده و سرخ کنید. حالا دو عدد سوسیس را خرد کنید و به تابه بیفزایید.

هنگامی که مایه بدون آب شد، آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. مایه خنک شده را داخل شکم قارچها بریزید. روی آنها را با کمی پنیر پیتزای رنده شده پر کنید و روی قارچها را با کمی روغن یا روغن زیتون چرب نمایید. آنها را به مدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت در فر از پیش گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد حرارت دهید.

۳ ) بوریتوی مکزیکی

در تابه‌ای ۳ قاشق روغن زیتون بریزید. ۱ پیمانه کرفس خرد شده، ۱ پیمانه سوسیس خانگی خرد شده، ۱ عدد پیاز و نصف یک فلفل دلمه‌ای خرد شده را در آن تفت دهید. ۳ حبه سیر، کمی ادویه (پودر زیره و پودر تخم گشنیز)، نمک و فلفل را هم بریزید.

۴ ) کوکوی سیب زمینی با سوسیس

۳ عدد سیب‌ زمینی را آب پز و بعد نگینی خرد کنید. در تابه‌‌ای کمی روغن بریزید. ۱ عدد پیاز خرد شده و ۱حبه سیر له شده را در روغن تفت دهید. بعد سه عدد سوسیس کوکتل حلقه شده اضافه و سرخ کنید. تابه را از روی حرارت بردارید و کناری بگذارید تا خنک شود. در کاسه‌ای ۵ عدد تخم‌مرغ بشکنید و با چنگال هم بزنید.

۳ قاشق روغن زیتون در تابه بریزید تا داغ شود. مایه کوکو را در تابه بریزید و سطح آن را صاف کنید. روی آن یک پیمانه پنیر فتای خرد شده بریزید و در فر به مدت نیم ساعت حرارت دهید.

۵ ) سوپ کوکتل پنیر و سبزیجات

۱ پیمانه لوبیا سفید را یک شب تا صبح خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید. آنها را با مقدار مناسبی آب در زودپز بریزید. به اندازه ۲ پیمانه اسفناج را پاک کنید و بشویید و نواری درشت خرد کنید. یک پیمانه برگ کلم را هم به همین صورت آماده کنید.

حال به قابلمه ۴ پیمانه آب مرغ اضافه کنید. وقتی سوپ جوش آمد، نمک و ادویه‌جات را به همراه سوسیس و لوبیای پخته به سوپ اضافه کنید. سوپ جا افتاده و آماده را داغ سرو کنید.

۶ ) پاستا با سس خامه ای بروکلی و سوسیس

نیم کیلو سوسیس کوکتل را کبابی یا آب‌پز کنید و حلقه‌ای ببرید. یک چهارم پیمانه روغن زیتون بودار را در تابه‌ای بریزید. ۳ حبه سیر له شده را به روغن افزوده و روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی سیر بلند و رنگ آن طلایی شود.

۷ ) املت سوسیس

در تابه ای کمی روغن به همراه یک قاشق کره بریزید و روی حرارت بگذارید. مقداری سوسیس را به شکل دلخواه ( خرد شده یا درسته) در تابه بریزید و تفت دهید. ۲ ساقه پیازچه را خرد کنید و به تابه اضافه کنید.

حرارت را کم و صبر کنید تا املت خوب سفت و پخته شود. آن را برش بزنید یا به صورت نیم‌دایره روی هم برگردانید و در ظرف مورد نظر بریزید و با نان و سبزیجات دلخواه سرو کنید.

۸ ) هات داک با سس مخصوص و پنیر

۴ عدد گوجه‌فرنگی را پوره کنید. در قابلمه‌ای مناسب مقداری روغن زیتون بریزید و روی حرارت بگذارید. مقداری پیاز یا پیازچه ریز خرد شده را در روغت تفت دهید. کمی نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید و بعد نوبت افزودن پوره گوجه است.

هات داگها را با سرخ کردن یا کباب کردن بپزید و داخل نانها بگذارید. سس آماده را روی هات داگ بریزید و روی آن را هم با کمی پنیر گودا، چدار یا موزارلای رنده شده تزئین و سرو کنید.

۹ ) لازانیای اسفناج و سوسیس

حدود ۱ کیلو اسفناج را پاک کنید و بشویید و در قابلمه‌ای بریزید تا با بخار خودشان بپزند. بعد از پخت آنها را با چاقو به صورت پوره درآورید. ۴۰۰ گرم سوسیس را در غذاساز بریزید و ریز خرد کنید.

یک پیمانه آب مرغ اضافه و کمی صبر کنید تا مایه تقریبا سس مانند شود. در کف ظرفی مناسب فر که چرب شده کمی از مایه سوسیس و اسفناج بریزید و بعد روی آن ورقه‌های لازانیا را بچینید. روی خمیر کمی از مایه سوسیس و اسفناج بریزید و روی آن را مقداری پنیر رنده شده موزارلا بریزید.

۱۰ ) کورن داگ

۱ و یک چهارم پیمانه آرد را با سه چهارم پیمانه آرد ذرت، ۱ قاشق چایخوری نمک، ۴ قاشق سوپخوری شکر و ۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر مخلوط کنید. به این مواد ۲ عدد تخم‎مرغ و سه چهارم پیمانه شیر بیفزایید و خوب هم بزنید تا یکدست شود و آرد گلوله نماند.

جدیدترین فست فودهای دنیا

در اینجا اسم فست فود های خوشمزه قرار دارد که می توانید با آن ها آشنا شوید.

  • وافل ماکارونی و پنیر

چه بخواهید صبحانه ماکارونی با پنیر میل کنید و یا برای ناهار وافل بخورید، رستوران “اَروگِنت سُواین” در شهر بروکلین آمریکا آماده سرویس دهی به شماست. این رستوران ماکارونی خمیری شکل را همراه با پنیر در ماشین پرس وافل قرار می دهد که در نهایت این فرآیند ترکیب ترد و لذیذی است که همراه با سس کوئسو (سسی مکزیکی متشکل از پنیر ذوب شده و تکّه های خرد شده فلفل سبز) سرو می شود.

  • تِردِلنیک بستنی

برای درک هر چه بهتر شکوه و جذبه هر چه بیشتر این دسر لذیذ، اول باید با تردلنیک آشنا شویم. تردلنیک نوعی شیرینی سنّتی زنجبیلی متعلق به کشور جمهوری چک می باشد که پس از رول کردن خمیر شیرینی به دور قالب استوانه ای و سپس سرخ کردن آن و در نهایت تزیین کردن آن با شکر بدست می آید. عده ای با نبوغ آشپزی بالا با دیدن سوراخ ایجاد شده به خاطر لوله ای شکل بودن این شیرینی ایده ی هوشمندانه پر کردن آن را با بستنی پیشنهاد دادند و این شیرینی تبدیل به قیف بستنی شد! شما می توانید تردلنیک بستنی را در سراسر شهر پراگ بیابید امّا یکی از مطرح ترین نقاطی که قادرید این شیرینی را تجربه کنید قنّادی و کافی شاپ “گود فود” در این شهر می باشد.

  • دونات پنیر سرخ شده

دونات، جایگزین نادیده گرفته شده نون های معمولی برای ساندویچ! آیا شما ترجیح نمی دهید مخلفات ساندویچی مورد علاقه خود را بین دو لایه دونات گرم و نرم و خوشمزه به جای نان تست ( پیشنهاد میشود مقاله غذا با نون تست را مطالعه نمایید) و باگت و یا نان سنگک یا لواش تجربه کنید؟!

رستوران های فست فود زنجیره ای “تام اَند چی” با ارائه انواع و اقسام مختلف این ساندویچ نیز همین طور فکر می کنند! نمونه اصلی این ساندویچ محتوی دو دونات گریل شده به همراه پنیر چدار ذوب شده بین آن ها را باید حتماً تجربه کنید و یا اگر ذائقه غذایی شما با شیرینی جات هم ساز تر است می توانید به سبک “اس مور” که شامل دونات های گریل شده و شکلات، بیسکوئیت و مارشمالو است را میل کنید.

  • پیتزا سوشی

آیا خوراکی را می شناسید که نتوانیم آن را به پیتزا اضافه کنیم؟ جواب این سؤال خیر است و یکی از دلیل های آن وجود پیتزای سوشی می باشد! برای اوّلین بار در رستوران “ایتاداکی” که در شهر بوستون آمریکاست این پیتزا با استفاده از کیک برنج کباب شده به عنوان خمیر نان پیتزا و سس گوجه، پنیر و انواع مختلفی از ماهی به عنوان موّاد اصلی پخت و سرو شد.

  • رامن برگر

اگر از نظر شما بهترین بخش رامن رشته های آن است و از آب آن خوشتان نمی آید عاشق این ساندویچ خواهید شد. آن را در رستوران “تاتسو رامن” در شهر کالیفرنیا سفارش دهید و گوشت گاو نگینی کباب شده مخصوص “واگیو”، با تخم مرغ آب پز شده و پیازچه که بین دو نان گرد درست شده از نودل رامن است را دریافت کنید.

  • بوریتو سوشی

بوریتوی سوشی به احتمال فراوان محبوب ترین غذای این لیست است و می توان آن را تقریباً در همه جا (حتّی در بوفه های آزاد غذا) یافت و میل کرد. در این غذا به جای نان تورتیای مکزیکی از “نوری” که در واقع همان جلبکی است که در پخت سوشی از آن بهره برداری می شود، استفاده می نمایند. همچنین به جای گوشت از ماهی و سس سویا جایگزین سس سالسا می شود. تنها بخش هایی که با بوریتو معمولی تفاوتی وجود ندارد برنج و گواکاموله اضافه شده به آن (ترکیب آووکادو کوبیده شده به همراه ادویه) است.

غذا های فست فودی رژیمی

  • همبرگر بوقلمون
  • همبرگر با طعم بوقلمون

همبرگری که فست فودی سر کوچه تحویلتان می‌دهد نه تنها سرشار از چربی و کالری اضافی است بلکه احتمالاً کمی میکرب و باکتری هم چاشنی دارد. چون متأسفانه بیشتر این اغذیه فروشی ها چندان اصول بهداشتی را رعاین نمی کنند. از این گذشته این فست فودها برای اینکه همبرگرهای خوشمزه ای به شما تحویل ندهند نامردی نکرده و کلی سس قاطی آن می کنند. اگر عاشق همبرگر هستید و درعین حال نوع سالم و خوشمزه ی آن را می پسندید بهتر است به فکر گوشت بوقلمون باشید. همبرگر تهیه شده با گوشت بوقلمون با سبزیجات معطر فقط ۱۳۵ کالری نصیبتان می کند. هویج رنده شده نیز یکی از ترکیبات سالمی است که علاوه بر خوشمزه تر کردن همبرگرتان کلی خواص آنتی‌ اکسیدانی به بدنتان منتقل می کند. بوقلمون کباب یا سرخ شده با کمی روغن را داخل نان سبوس دار بپیچید و داخل آن را پر کاهو کنید، گوجه فرنگی و هویج رنده شده.

سیب زمینی

یک عدد سیب زمینی را پوست بکنید و خلال کنید. کمی روغن زیتون به سیب زمینی هایتان بزنید. نمک و چاشنی‌های مورد علاقه‌تان را فراموش نکنید. سیب‌زمینی‌ها را داخل ظرف نچسب ریخته و داخل فر با درجه‌ی ۲۲۰ سیلیسیوس/۴۲۵ درجه فارنهایت قرار دهید. با همین کار ساده یک سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ی خوشمزه و سالم با ۱۴۰ کالری خواهید داشت.

سیب‌زمینی پخته‌ی شکم پُر خانگی

سیب‌زمینی پخته بسیار خوشمزه و مفید است البته به شرط اینکه داخل آن را به سبک سالم پر کنید. بهتر است به جای آب پز کردن سیب‌زمینی از فر یا ماکروویو استفاده کنید. به خاطر اینکه با این روش مواد مغذی آن بیشتر حفظ می‌شود.

برای پر کردن شکم سیب‌زمینی‌تان از مارگارین غیرهیدروژنه، خامه کم چرب یا سس سالسا استفاده کنید. بهتر است پنیر یا سوسیس و کالباس را فراموش کنید.

  • پیتزا تن ماهی
  • پیتزا کدبانو

اگر از طرفداران پر و پا قرص پیتزا هستید می‌دانید که با هر تکه پیتزا کلی کالری نصیبتان می‌شود؟ اگر نگران سلامتی‌تان هستید باید کمی حواستان را جمع کنید. می‌توانید با تهیه‌ی یک پیتزای خانگی هم غذای مورد علاقه‌تان را میل کنید و هم اینکه کالری کمتری به بدنتان برسد. خودتان خمیر پیتزا بخرید یا اینکه در خانه تهیه کنید. حتما ماهی تن که دوست دارید! می‌توانید با ماهی تن و قارچ پیتزای خوشمزه تهیه کنید. اگر ماهی دوست ندارید سینه‌ی مرغ را دریابید. سینه‌ی مرغ را پخته و تکه تکه کنید و با قارچ فراوان روی نان پیتزایتان بریزید. زیره و آویشن را فراموش نکنید. اگر به هیچ عنوان نمی‌توانید از پنیر بگذرید بی‌زحمت کمی ملاحظه کنید و پنیر کمی روی نان پیتزا بریزید. سبزیجات دیگر مانند فلفل دلمه‌ای و همچنین زیتون را فراموش نکنید. یک سالاد کاهوی خوشمزه هم تهیه کنید و به همراه پیتزای خانگی سالمتان میل کنید.

دسر

دسر برونی

برونی یک دسر آمریکایی است که البته در سرتاسر جهان طرفداران زیادی هم دارد و یکی از دسرهای مورد علاقه‌ی بچه‌ها محسوب می‌شود. این دسر شکلاتی که در فر آماده می‌شود حاوی قند و چربی زیادی است. اما نوع خانگی آن سالم‌تر است و می‌توانید با خیال راحت و بدون عذاب وجدان میل کنید. برای این کار ۶۰ گرم شکلات سیاه را خرد کرده و داخل یک ظرف گذاشته و در فر یا ماکروویو با ۱۸۰ درجه‌ی سیلسیوس/۳۵۰ درجه‌ی فارنهایت قرار دهید.

۱۵ گرم کره یا یک پیمانه شکر وانیلی را روی آن بریزید و اجازه دهید مواد به مدت یک دقیقه در فر یا ماکروویو بمانند تا آب شوند. مواد را از فر در آورید و اجازه دهید خنک شود. در ظرف دیگری یک عدد تخم‌مرغ را با ۳۰ گرم نشاسته‌ی ذرت هم بزنید. ۱۰۰ گرم تمشک تمیز و خشک را به آرامی به خمیرتان اضافه کنید و هم بزنید. مواد را داخل قالب حاوی کاغذ شیرینی‌پزی بریزید. شکلات آب شده را روی موادتان بریزید و روی آن را نیز با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای بپوشانید. قالبتان را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس اجازه دهید دسرتان خنک شود و آن را سرو کنید.

لیست غذا های فست فودی

  • کراکت مرغ
  • کراکت برنج با مغز میگو
  • کروکت سیب زمینی
  • کروکت گوشت مخصوص
  • ناگت مرغ
  • ناگت مرغ و سبزیجات رژیمی
  • ناگت ماهی با سیب زمینی
  • کاسترول ژامبون
  • رزت ژامبون
  • قیف ژامبون با سیب‌ زمینی
  • مارچوبه با ژامبون
  • سمبوسه
  • سمبوسه پیتزایی
  • سمبوسه اصلی جنوب
  • خمیر سمبوسه
  • سمبوسه گیاهی
  • سمبوسه سیب زمینی و عدس
  • سمبوسه رژیمی
  • سمبوسه مرغ و سبزیجات
  • سمبوسه پنیر
  • پیتزا پیراشکی   
خوشمزه ترین فست فود ایران

خوش مزه ترین فست فود ایران

پر فروش ترین فست فود در ایران کدام است؟ در مقاله پرطرفدارترین غذاهای ایرانی و غذاهای محلی استان های مختلف با انواع غذاهای ایرانی آشنا شدید. امروزه فست فود در ایران از اهمیت و طرفدار زیادی بر خوردار است. ما در اینجا چند غذای فست فودی معروف را نام می بریم که جزو پر طرفدارترین غذاهای فست فودی هستند:

  • پیتزا
  • همبرگر
  • ناگت مرغ
  • لازانیا
  • فلافل
  • هات داگ
  • چیکن استریپس

این غذا ها جز خوشمزترین فست فود ایران به شمار می روند. اگر قصد دارید یک مغازه فست فودی راه اندازی کنید بهتر اس به مقاله راه اندازی فست فود نیز سر بزنید.

منبع: فست فود های پرطرفدار

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

<<دریافت خدمات فیشیال صورت در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>

<<دریافت خدمات میکرونیدلینگ در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>