دعای سریع الاجابه برای شفای بیمار سخت

دعای سریع الاجابه برای شفای بیمار سخت

برخی از بزرگان دین اسلام، برخی از دعا ها را برای حاجت گرفتن سریع توصیه کرده اند، که ما نیز در این مطلب قصد داریم با استناد به سخن این بزرگان بهترین دعاهایی که در برآورده شدن حاجت بسیار موثر است را به شما معرفی نماییم.

اولین دعایی که ذکر آن برای حاجت گرفتن تضمینی توسط امام موسی کاظم (ع)، امام هفتم شیعیان بسیار توصیه شده است، دعای زیر است:

اللّٰهُمَّ إِنِّى أَطَعْتُکَ فِى أَحَبِّ الْأَشْیاءِ إِلَیْکَ وَهُوَ التَّوْحِیدُ، وَلَمْ أَعْصِکَ فِى أَبْغَضِ الْأَشْیاءِ إِلَیْکَ وَهُوَ الْکُفْرُ، فَاغْفِر لِى ما بَیْنَهُما، یَا مَنْ إِلَیْهِ مَفَرِّى آمِنِّى مِمَّا فَزِعْتُ مِنْهُ إِلَیْکَ

اللّٰهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الْکَثِیرَ مِنْ مَعاصِیکَ، وَاقْبَلْ مِنِّى الْیَسِیرَ مِنْ طاعَتِکَ، یَا عُدَّتِى دُونَ الْعُدَدِ، وَیَا رَجائِى وَالْمُعْتَمَدَ، وَیَا کَهْفِى وَالسَّنَدَ، وَیَا وَاحِدُ یَا أَحَدُ، یَا قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ اللّٰهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ

أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مَنِ اصْطَفَیْتَهُمْ مِنْ خَلْقِکَ وَلَمْ تَجْعَلْ فِى خَلْقِکَ مِثْلَهُمْ أَحَداً، أَنْ تُصَلِّىَ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَتَفْعَلَ بِى ما أَنْتَ أَهْلُهُ

اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُکَ بِالْوَحْدانِیَّهِ الْکُبْرىٰ، وَالْمُحَمَّدِیَّهِ الْبَیْضاءِ، وَالْعَلَوِیَّهِ العُلْیا، وَبِجَمِیعِ مَا احْتَجَجْتَ بِهِ عَلىٰ عِبادِکَ، وَبِالاسْمِ الَّذِى حَجَبْتَهُ عَنْ خَلْقِکَ فَلَمْ یَخْرُجْ مِنْکَ إِلّا إِلَیْکَ، صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَاجْعَلْ لِى مِنْ أَمْرِى فَرَجاً وَمَخْرَجاً، وَارْزُقْنِى مِنْ حَیْثُ أَحْتَسِبُ وَمِنْ حَیْثُ لَاأَحْتَسِبُ، إِنَّکَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَیْرِ حِسابٍ

البته در صورتی که شما با تلفظ لغات عربی به خوبی آشنا نیستید، می توانید ترجمه فارسی این دعا را نیز با نیت کردن خالص قرائت نمایید، چرا که همانطور که می دانید خداوند متعال به قدری بخشنده و مهربان است که بندگانش با هر زبانی که او را صدا بزنند قطعا صدای دل آن ها را خواهد شنید.

توجه» برای مشاهده دعاهای 100 درصد تضمینی برای شفای مریضان به صفحه دعا برای 100 درصد حاجت گرفتن مراجعه نمایید و در این صفحه فایل صوتی بهترین دعاها برای شفای بیماران نیز درج شده است.

بهترین دعا برای حاجت گرفتن

اما در بین تمامی دعا هایی که برای حاجت گرفتن از خدا توصیه شده است، به جرات می توان گفت که دعای توسل یکی از بهترین دعاهایی است که تمامی بزرگان دین اسلام (اعم از علمای بزرگ شیعه و اهل سنت) بر خواندن آن تاکید داشته، و همیشه به پیروان دین اسلام سفارش کرده اند که در زمان بروز مشکلات بسیار سخت مانند، بیماری، مشکلات بزرگ مالی، به خطر افتادن جان، مال، سلامتی افراد و مشکلات اینچنینی حتما دعای توسط را قرائت نمایند.

حاجت روایی در یک شب

خواندن دعای توسل در شب چهارشنبه به تمامی مومنان برای حاجت روایی سریع توصیه شده است، حتی امام صادق (ع)، امام ششم شیعیان نیز بسیار به ذکر دعای توسل سفارش کرده اند، دعای توسل را در بخش زیر می توانید مشاهده نمایید.

دعای توسل برای حاجت گرفتن سریع

در بخش زیر شما می توانید فایل صوتی دعای توسل را گوش دهید، دعای توسط هم برای حاجت گرفتن سریع بسیار موثر است و هم به عنوان دعا برای شفای مریضان هم توسط حضرت رسول (ص) توصیه شده است.

دعای معجزه آسا برای رواشدن حاجت در همان ساعت

دعایی موسوم به دعای شش قفل توسط پیامبر گرامی اسلام برای گرفتن حاجت سریع بسیار توصیه شده است، در بخش زیر می توانید دعای 6 قفل را مشاهده نمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

بِسمِ اللهِ السَّمیعِ الٌبَصیرِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء بِرَحمتِکَ یا اَرحمَ الرّحمینِ وَ صلَی اللهُ علی مُحَمَّدٍ و ألهِ أجمَعینِ

بِسمِ اللهِ الٌخالقِ الُعَلیمِ الّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الًفَتّاحُ الٌعَلیمٌ بِرَحمتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ

بِسمِ اللهِ السَّمیعِ الُعَلیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌغَنِیُّ الٌقَدیرٌ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ

بِسمِ اللهِ الٌعَزیزِ الٌکَریمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَزیزِ الٌکَریمِ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ

بِسمِ اللهِ السَّمیعِ الٌعَلیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَلیمِ الًخَبیرِ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ

بِسمِ اللهِ الٌعَزیزِ الٌرَّحیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَزیزِ الٌغَفورٌ فَاللهُ خَیرً حافظاً وَ هُوَ أرحَمُ الٌرّحِمینِ

دعا برای گرفتن حاجت

در ادامه چند مورد دعا برای حاجت گرفتن را نیز به شما معرفی خواهیم کرد که قرائت این دعا ها نیز توسط بزرگان دین اسلام توصیه شده است، به عنوان مثال دعای زیر توسط امام سجاد (ع) در زمان بروز مشکلات سخت توصیه شده است.

إِلَهِی کَیْفَ أَدْعُوکَ وَ أَنَا أَنَا وَ کَیْفَ أَقْطَعُ رَجَائِی مِنْکَ وَ أَنْتَ أَنْتَ إِلَهِی إِذَا لَمْ أَسْأَلْکَ فَتُعْطِیَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَسْأَلُهُ فَیُعْطِینِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَدْعُکَ فَتَسْتَجِیبَ لِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَدْعُوهُ فَیَسْتَجِیبُ لِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَتَضَرَّعْ إِلَیْکَ فَتَرْحَمَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَتَضَرَّعُ إِلَیْهِ فَیَرْحَمُنِی إِلَهِی فَکَمَا فَلَقْتَ الْبَحْرَ لِمُوسَى عَلَیْهِ السَّلامُ وَ نَجَّیْتَهُ أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تُنَجِّیَنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ وَ تُفَرِّجَ عَنِّی فَرَجا عَاجِلا غَیْرَ آجِلٍ بِفَضْلِکَ وَ رَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ

ضمنا از این دعا به عنوان دعا برای موفقیت در امتحانات درسی نیز یاد می کنند، که دانش آموزان و دانش جویان عزیز می توانند برای افزایش تمرکز و افزایش قدرت حافظه خود این دعا را قرائت نمایند.

دعا برای حاجت گرفتن فوری

اگر به دنبال دعا برای حاجت سخت هستید، علاوه بر دعای توسل، و دعا های امام کاظم و امام سجاد (ع) ما دعای اسم اعظم را به شما پیشنهاد می کنیم، این دعا را شما می توانید روزی 11 مرتبه برای گرفتن حاجت از خداوند متعال بخوانید، دعای اسم اعظم را با نام دعای حاجت قوی و فوری می شناسند.

اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ ۗ مَنْ ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ ۖ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ

اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ …نَزَّلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ وَأَنْزَلَ التَّوْرَاهَ وَالْإِنْجِیلَ

اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ لَیَجْمَعَنَّکُمْ إِلَىٰ یَوْمِ الْقِیَامَهِ لَا رَیْبَ فِیهِ ۗ وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ حَدِیثًا

اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ

اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ

بهترین نذر برای گرفتن حاجت

برای گرفتن حاجت و برآورده شدن نیاز ها علاوه بر خواندن دعا، نذر کردن نیز بسیار پسندیده و مورد تایید ائمه اطهار (ع) نیز می باشد.

نذر کردن هر چیزی می تواند باشد و پیامبر اسلام هم در مورد نذری دادن برای گرفتن حاجت جمله ی بسیار معروفی دارند که نذری حتما باید به دست مستحبش برسد، و ایشان همچنین فرموده اند، مسلمانی که از حال همسایه خویش خبر نداشته باشد، مسلمان نیست، پس بهتر است که برای نذری دادن ابتدا همسایه ها و اطرافیان نزدیک را زثیر نظر داشته باشیم و در صورت نیازمند بودن آن ها، نذری را به دستشان برسانیم، البته در این مورد می توان از مراجع تقلید، امام جمعه شهر، و مراکز بسیج فعال در سطح شهر هم کمک گرفت تا افراد نیازمند به کمک این عزیزان سریع تر شناسایی شوند.

توجه» برای مشاهده تعبیر فال عطسه می توانید به صفحه فال عطسه شبانه روزی مراجعه نمایید.

دعا برای رهایی از ترس

برای رهایی از هر گونه ترس و دلهره نیز بهترین دعایی که به گفته پیامبر عظیم الشان اسلام می تواند آرامش را در دل و قلب شما بوجود آورد، دعای تاثیر گذار آیت الکرسی است، به گفته امام موسی کاظم هم فضیلت های بی شمار آیت الکرسی می تواند آرامش را در دل هر مومنی پدید آورد و ترس و دلهره را برای همیشه برطرف نماید.

مثلا شاید شما یک کابوس وحشتناک ببینید، در این زمان بهترین دعا برای رفع ترس بی شک آیت الکرسی است.

توجه» در صورتی که کابوس های وحشتناک مانند بختک را در خواب می بینید، می توانید مقاله آموزشی و کاربردی بختک چیست و به سراغ چه کسانی می رود را مطالعه نمایید، در این مقاله راه کارهای علمی برای رفع انواع کابوس ها ارائه شده است.

دعای سریع الاجابه برای شفای مریض

“بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ، يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ بِرَحْمَتِكَ أَسْتَغِيثُ، أَصْلِحْ لِي شَأْنِي كُلَّهُ وَلَا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ.”

Translation: “In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful. O Ever-Living, O Sustainer, I seek help through Your mercy. Rectify all my affairs and do not entrust me to myself for even the blink of an eye.”

دعاهای شفاعتی و خواسته‌های از خداوند برای شفای مریضان مختلف هستند و ممکن است هر فردی دعای خاصی داشته باشد. این دعا نیز یکی از گزینه‌های ممکن است و به مریضان شفا و عافیت آرزو می‌کند.

دعایی زیبا برای شفای مریض

“اللَّهُمَّ رَبَّ النَّاسِ، أَذْهِبِ الْبَأْسَ، اشْفِ أَنْتَ الشَّافِي، لَا شَافِيَ إِلَّا أَنْتَ، شِفَاءً لَا يُغَادِرُ سَقَمَا.”

در هنگام دعا، می‌توانید با ایمان و خضوع قلبی این دعا را به خداوند بخوانید و برای شفای مریضان آرامش و بهبود طلبید.

دعا برای شفای مریض بدحال

بله، مسأله شفای یک مریض بدحال یک زمانی نیاز به دعا و اراده خودخدا دارد. در این موقعیت، می‌توانید با اخذ اجازه از مریض یا خانواده‌اش، دعا کنید. اگر شخصی ناهمیشه بخاطر بیماری باشد، می‌توانید دعایی که به شفای او اشاره دارد بخوانید. همچنین، می‌توانید خودتان از قلب صادقانه برای شفای او دعا کنید.

البته لازم به ذکر است که دعا تنها یک عامل ممکن است و نتیجه نهایی بسیاری از عوامل مختلف وابسته به طبیعت بیماری و درمان آن باشد. بنابراین، در کنار دعا، اطمینان حاصل کنید که مریض تحت نظر متخصصین پزشکی است و تمام اقدامات لازم برای درمان وی انجام می‌ شود.

منبع » وب سایت mr-bookman.ir

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

<<دریافت خدمات فیشیال صورت در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>

<<دریافت خدمات میکرونیدلینگ در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>