اقامت خود را با مهاجرت کاری به دست آورید!

اقامت خود را با مهاجرت کاری به دست آورید!

یکی از راه‌های اقامت، مهاجرت کاری است که با این روش با چالش‌های زیادی مواجه نخواهید شد. علاوه بر آن اگر در یک زمینه بخصوصی مهارت و تخصص لازم را داشته باشید، می‌توانید برای تامین مخارج خود با درآمد مناسب، اطمینان پیدا کنید.

در ادامه مطلب در مورد تمامی شرایط  برای مهاجرت کاری توضیح داده شده است تا بتوانید به صورت کاملا تضمینی بهترین کشور اروپایی را برای کار و مهاجرت انتخاب کنید.

شانس یافتن شغل به عنوان مهاجر غیراروپایی
شانس یافتن شغل به عنوان مهاجر غیراروپایی

شانس یافتن شغل به عنوان مهاجر غیراروپایی

در حالی که ممکن است فرصت‌های شغلی متعددی در اتحادیه اروپا وجود داشته باشد؛ اما شرکت‌ها و صاحبان کسب و کارهای اروپایی تنها در صورتی درخواست شما را می‌پذیرند، که نتوانند فرد مناسبی را در اتحادیه اروپا برای موقعیت شغلی مورد نظرشان پیدا کنند. خبر خوب این است که بسیاری از کشورهای اروپایی با کمبود نیروی ماهر مواجه هستند.

این مسئله باعث شده که مدیران و کارفرمایان اروپایی به فکر استخدام افراد خارج از اروپا بیافتند. این که چه مشاغلی بیشتر مورد تقاضا بوده و برای مهاجرت کاری بهتر هستند را در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. سایت‌های آنلاینی وجود دارد که می‌توانید از نیاز به نیروی کار در کشورهای خاص اروپایی و موقعیت‌های شغلی مورد نظر آنها مطلع شوید. همچنین مطالعه مقاله زیر هم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت کاری، توصیه می‌شود: https://parsicanada.com/work-immigration/

اخذ ویزا برای مهاجرت کاری به اروپا

شرایط ویزا در اروپا برای شهروندان اتحادیه اروپا و کسانی که تابعیت کشورهای غیر اتحادیه اروپا را دارند، متفاوت است. ساکنان کشورهای اتحادیه اروپا هیچ محدودیتی برای کار نداشته و می‌توانند بدون ویزای کاری در هر کشوری از اروپا کار کنند. اما شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، باید برای ورود به اروپا و کار در آنجا ویزا داشته باشند. 

ویزای کار یکی از انواع ویزا است که صرفاً با هدف کار صادر می‌شود و طبق مدت زمانی که در آن ذکر شده است می‌توانید در کشور مقصد کار کنید. برای گرفتن ویزای کاری، اول باید کشور مقصد مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و شرایط اخذ ویزای آن را بررسی کنید. برای سهولت در انجام امور مهاجرتی می توانید با یک موسسه مهاجرتی معتبر در این زمینه نیز مشورت کنید.

اگر به دنبال یافتن کار در اروپا هستید، اخذ ویزای کار مهمترین مرحله در مسیر مهاجرت کاری شما خواهد بود. بهتر است که به محض تماس برای اولین مصاحبه کاری، ابتدا ویزای کاری خود را دریافت کنید. بدون ویزای کار، امکان یافتن شغل و کار کردن در اروپا سخت می‌شود. همچنین داشتن ویزا برای تعهدات قانونی کار در اروپا نیز بسیار مهم است.

مشاغل مورد تقاضا در اروپا

اگر شرایط و تجربه لازم را داشته باشید، روند مهاجرت کاری سخت نیست. اگر بتوانید موقعیت شغلی مورد نیاز خود را پیدا کرده و ویزای کار دریافت کنید، پیدا کردن کار در اروپا آسان خواهد بود. در حال حاضر، وضعیت کار در اروپا به گونه‎ای است که به دلیل کمبود نیروی متخصص، موقعیت‌های شغلی متعددی برای پیدا کردن کار وجود دارد. با یافتن شغل نیز، به راحتی اقامت می‌گیرید.

باتوجه‌به تعداد زیاد کشورهای اروپایی، با تنوع بالایی از بازارهای کار و مشاغل روبرو هستیم. هر کشور اروپایی باتوجه‌به نیازِ خود برای بعضی از مشاغل راحت‌تر و برای بعضی سخت‌تر ویزای کار صادر می‌کند. برای بررسی شغل‌های مورد نیاز برای گرفتن ویزای کاری اروپا، باید نگاهی به تغییرات و نیازهای بازارِ کار، کاریابی‌ها و وب‌سایت‌های دولتی آن کشور بیندازید.

برخی از مشاغل مورد تقاضا در اروپا و کشورهایی که بیشترین میزان تقاضا برای این مشاغل را دارند، عبارت است از:

1. مهندسی

فارغ التحصیلان شاخه‌های مختلف مهندسی شانس بالایی برای مهاجرت کاری و اخذ اقامت در اروپا دارند. کشورهایی نظیر آلمان و فرانسه، از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی برای مهندسان بوده و موقعیت‌های شغلی مناسبی در این کشورها در انتظار مهاجران است. تنها کافی است کشور مورد نظر خود را انتخاب کرده و سعی کنید به زبان رسمی آن تسلط کافی داشته باشید.

2. مددکاری اجتماعی

یکی از مشاغل مورد نیاز در اروپا، مددکاری اجتماعی است. افراد زیادی از کشورهای مختلف برای کار در این حرفه به اروپا سفر می‌کنند. بنابراین، شما نه تنها می‌توانید با ورود به این شغل درآمد کسب کنید، بلکه به دلیل تعامل با افراد مختلف، به راحتی زبان کشور مقصد را یاد می‌گیرید. در نتیجه مهاجرت کاری برای مددکاران با چند مزیت اساسی همراه است.

3. روانشناسی

تا چند سال پیش، افراد کمی به نقش روانشناسی در کسب و کارها توجه می‌کرد؛ اما تغییر شرایط و قوانین کار در اروپا باعث شد تا حضور روانشناسان در شرکت‌ها و سازمانی خصوصی و دولتی، بسیار پررنگ شود. از این رو به راحتی می‌توانید به عنوان یک روانشناس در شرکت‌های اروپایی کار پیدا کنید. کشور انگلستان، یکی از مقاصد پرطرفدار برای روانشناسان است.

4. شیمی‌دانان

در اواسط دهه 90، شیمیدانان در اروپا با افزایش شدید نرخ بیکاری روبرو شدند و همین امر باعث افت قابل توجه شما دانشجویان این رشته شد. اما حالا با گذشت چند سال، جای خالی متخصصان در این زمینه کاملاً حس شده و موقعیت‌های شغلی مناسبی برای شیمی‌دانان فراهم شده است. 

5. مشاغل مرتبط با کامپیوتر

متخصصان فناوری کامپیوتر و علوم کامپیوتر، از شرایط مطلوبی در بازار کار کشورهای اروپایی و به‌خصوص کشوری مانند سوئد برخوردار هستند. با دیجیتالی شدن مشاغل مختلف، می‌توان گفت که اکثر کسب و کارها به متخصصان کامپیوتر نیاز دارند و همین امر باعث فراهم شدن موقعیت شغلی عالی برای این متخصصان شده است.

این 5 مورد، تنها چند نمونه بارز از مشاغلی است که در کشورهای اروپایی می‌توانید با حقوق و مزایای خوب آن را انتخاب کنید. اگر در زمینه‌های دیگری تخصص دارید، می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوران مهاجرتی، بازار کار کشورهای اروپایی مختلف را بررسی کرده و بهترین مقصد برای مهاجرت کاری را انتخاب کنید. مشاوران موسسه مهاجرتی پارسی کانادا (https://parsicanada.com/) می‌توانند به شما برای تسهیل روند مهاجرت شغلی و اخذ اقامت، کمک کنند.

سخن نهایی

قبل از مهاجرت کاری به کشور اروپایی، بهتر است در مورد بازار کار، حقوق و مزایا آن مقصد اطلاعات کافی کسب کنید. همه شرایط را بسنجید تا یک راه مناسب را انتخاب کنید. موسسه پارسی کانادا با تخصص فوق العاده عالی که در این زمینه دارد، می‌تواند گزینه قابل اعتمادی برای پاسخ به تمامی سوالات شما باشد. همچنین می‌توانید از طریق درگاهای زیر در ارتباط با امور مهاجرت با مشاورین ما در تماس باشید.

پست الکترونیک: info@parsicanada.com

شماره های تماس: ۹۱۰۰۳۵۵۸ (۰۲۱) – ۹۱۰۰۹۷۰۱ (۰۳۱)

آدرس (دفتر تهران) : شهرک غرب، بلوار دریا،خیابان موج، تقاطع توحید ۳، پلاک

آدرس (دفتر اصفهان) : خیابان آزادی، خیابان سعادت آباد، هولدینگ پارس پندار نهاد

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

<<دریافت خدمات فیشیال صورت در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>

<<دریافت خدمات میکرونیدلینگ در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>